U nasoj zemlji i dalje poznat verovatno kao “hemija” kada pricate s prosecnim vezbacem. Potpuno razumljiva situacija s obzirom da je strah ustvari neznanje. Ljudi se plase onoga sto ne razumeju. Istina je da je kreatin do sada najbolje istestiran suplement. Za njega imamo najveci broj studija i istrazivanja koja traju vec decenijama. Kreatin naravno ima oko sebe puno zabluda. Problem je u neproverenim informacijama koje se dele kroz teretane, klubove itd…

Nemoj da pijes kreatin on zadrzava vodu i onda kada prestanes skroz ces se izduvati

Ma ja kad sam umoran samo uzmem kreatin pola sata ranije i ekstra me radi. Tako da koristim ga ponekad

Jako puno neproverenih informacija i samim tim dolazi i do neadekvatnog suplementiranja. Ljudi ga koriste u pogresne svrhe i ne shvataju sustinu kreatina i dan danas iako je toliko informacija na internetu da tesko da mozete da se lose informisete na vecini normalnih sajtova.

Dobar ili Los?

Definitivno dobar suplement. Treba naravno potraziti kvalitetnu marku i to je to bez puno straha jer ovo je suplement sa najvise istrazivanja iza sebe kako sam vec pomenuo. Kreatin je savrsen suplement za trening snage ili za sportove gde su brzina i snaga bitni. U sportovima izdrzljivosti kreatin nema sta puno da trazi. Znaci za kratke eksplozivne radnje, sprinteve, skokove, dizanje tegova kreatin je tu stvarno odlicna stvar.

Ovo je samo jedan deo price jer se sada vec stvarno zna sve o tome kako i koliko kreatin moze pomoci u sportu. Najnovija istrazivanja gledaju kako kreatin utice na organizam iz drugih uglova. Na primer ima studija koje pokazuju ozbiljan uticaj kreatina na poboljsanje Alchajmera. Posto on pomaze i da mozak bolje funkcionise. Kao sto se vas misic snabdeva energijom tako se i mozak snabdeva energijom tako da nije ni cudno sto bi kreatin mogao da ima ulogu u lecenju takvih vrsta bolesti u buducnosti ili barem olaksavanju simptoma.

Da ne pricamo o brojnim studijama gde je pokazano kod starijih gradjana koji su u riziku od osteoporoze da suplementacija kreatinom cak i bez fizicke aktivnosti igra veliku ulogu u ocuvanju misicne mase a samim tim i ublazavanju propadanja kostanog tkiva. Sve vise se vidi benefita na ljudima preko 50 godina s vise aspekata… Mozak, kostano-zglobni sistem, cak ima i istrazivanja za gastro trakt i odrzavanje dobrog nivoa ph vrednosti u zeludcu itd… Ali da ne nagadjamo jer to su ipak novije studije koje ce tek za 10tak godina pokazati na cemu smo kada su benefiti van treninga u pitanju.

Faza Punjenja Kreatinom

Faza punjenja je korisna kada trebate rezultate brzo ali je u pametnom programu potpuno nepotrebna. Inace ovde se desi da se navuce ta voda o kojoj svi pricaju. Obicno kada se radi punjenje mada se to posle sve sredi kada se organizam navikne. Faza punjenja je potpuno nepotrebna. Ona ce vas samo dovesti do cilja brze i to je sve. Vi mozete sada da krenete da pijete 5 grama kreatina dnevno i da pijete do kraja zivota bez problema. Kroz 2 meseca vasi depoi ce biti na najvisem mogucem nivou kao i da ste radili to famozno punjenje od nedelju dana. Znaci moze a ne mora. Ja ne preporucujem jer pre svega odmah ulazite u taj stav gde sto pre zelite rezultat a druga stvar je da se u tim situacijama malo bubrezi opterecuju. Izbor je na vama.

Koju Vrstu Kreatina Koristiti?

Ovo je sada ogromna debata izmedju trenera, nutricionista, sportskih lekara. Ja cu izneti licno misljenje i kao trener priznajem da nisam kompetentan kao neko ko se samo bavi sportskom ishranom i suplementacijom. Ja bih se drzao obicnog kreatin monohidrata. On je jeftin i sve studije su radjene s njim. Postoje stvarno danas razni oblici ali to je sve marketing. Eventualno mozete da uzmete mikronizovani jer aj da kazem bolje ce se rastvoriti u vodi ili napitku pa da kazem to malo moze da ima neku ulogu. Mislim da je CreaPure najcistiji kreatin snabdevac. E sad samo treba da vidite koja firma koja kod nas ima kreatin koristi CreaPure i to je to.

Kreatin Se Pije U toku Treninga?

Ne… Kreatin je u sustini potpuno nebitno kada cete popiti. Ne mora da bude vezan za trening uopste. Ima ta neka zabluda da mora da se pije pre ili posle treninga. U sustini to stvarno nije toliko bitno, mozete ga popiti kada god zelite. Ima smisla ako vec pijete sejk posle treninga ubaciti ga u taj sejker jer posle treninga sta god da unesete se bolje i brze metabolise pa tako i kreatin. Mada on u telu ima uve jako dobru iskoristivost tako da nemate brige. Popijte vasih 5 grama kada vam god dodje u toku dana i kada god vama prija. Ono sto je jos bitno je da se korektno hidrirate. To ne znaci nalivanje vodom do besvesti ali nekih 2 litre treba da pijete. Kreatin bez vode ne moze da radi svoj posao tako da hidriranje je svakako dobro i bez kreatina u prici a s njim je obavezno.

Posto je kreatin stvarno ogromna tema i postoje mnoga pitanja i smernice jos ja se nadam da sam vam kroz tekst iznad malo pribizio ono osnovno a ako imate jos neka pitanja mozete ih ostaviti ispod u komentarima pa cemo tamo odgovoriti.

Sportski Pozdrav

Ostavite Komentar

Nebojša Šakić

Glavni trener i osnivac Akademije Snage Tekstovi koje pisem dolaze iz zelje prenesem ljudima svoje dugogodisnje iskustvo iz sveta sporta i fitnesa. Internet je pun informacija ali i dezinformacija. Trebalo bi citati strucne tekstove i istrazivanja za koje prosecni vezbaci nemaju obicno vremena. Zeleo bih svojim tekstovima da edukujem prosecnog vezbaca o onome sto je korisno i tacno ali i  da im skrenem paznju na neistine i ono sto ih moze nazadovati. Trudim se da tekstove pisem kao da vam se obracam a za gramatiku i prepravljanje nemam vremena pa se unapred izvinjavam. Bitno mi je da dobijete informaciju koju cete razumeti i koja vam moze pomoci.